[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Zeekajak Forum • Onderwerp - levensgevaarlijke stremming op de grensmaas

levensgevaarlijke stremming op de grensmaas

Moderator: bjorri

levensgevaarlijke stremming op de grensmaas

Berichtdoor anita » 20 apr 2015 07:49

Afgelopen week heb ik een dag op de grensmaas gevaren.
ongeveer ter hoogte van Ohe en Laak is er een 'ballenlijn' geplaatst waar je niet overheen kan varen en die je niet op kan tillen om eronderdoor te varen.
De 'ballenlijn' bestaat uit tonnen die met metalen buizen met elkaar verbonden zijn.
Twee kilometer voor de stremming staat een bord met "ernstige stremming laatste uitstapplaats voor kanovaarders".
Er staat slechts een bord, meteen bij de uitstapplek dus wees daar op bedacht.
De twee kilometer lopen naar een haventje bij Ohe en Laak waar je vast wel weer kan instappen moeten als kanovaarders maar voor lief nemen,.
Zelf heb ik de situatie verkeerd ingeschat, ben met kano en al onder de ballenlijn doorgespoeld, wat behalve een zwempartij me ook een kapotte kano heeft opgeleverd!
Anita
anita
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 11 okt 2009 16:44
Woonplaats: grootebroek

Re: levensgevaarlijke stremming op de grensmaas

Berichtdoor anita » 05 mei 2015 14:13

Vandaag kreeg ik een reactie op dit bericht.
Ook door hem werd de tekst op het bord fout uitgelegd.
Wel kwam hij met de opmerking dat je aan de Belgische kant van de Grensmaas achter de dijk kan overstappen op een grindgat, en daar kan verder varen, zodat je voorbij de stremming weer op de Grensmaas terecht komt.
Lijkt me een beter alternatief dan 2 kilometer lopen met een kano.
Anita
anita
 
Berichten: 37
Geregistreerd: 11 okt 2009 16:44
Woonplaats: grootebroek


Keer terug naar Zoet water

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron