[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Zeekajak Forum • Onderwerp - Rondje Alkmaardermeer woensdag 20-5

Rondje Alkmaardermeer woensdag 20-5

Moderator: bjorri

Rondje Alkmaardermeer woensdag 20-5

Berichtdoor beachboy » 29 mei 2009 13:25

Afgelopen woensdag lekker rondje gevaren met de Greenland.

Volgende week 6-7 juni heb ik mijn eerste zeekamp en het leek mij verstandig om na de mooie tocht naar Oudeschild maar weer eens in de Greenland te stappen.

Uiteraard ingestapt bij de zaak en daarna richting het sluisje om over te dragen, helaas zijn hier een aantal bouwvakkers bezig een sluiswachtershuisje te bouwen, dus voor alle mensen uit deze omgeving.... op dit moment heel lastig om over te dragen. Toch gelukt en via de Zaan naar het Alkmaardermeer. Lekker in het zonnetje, heerlijk. Na 20 minuten begon ik het enorm warm te krijgen, ik had nameljk een jack aan dat helemaal afsluit met fleece aan de binnenkant. Ik wist dat het warm zou zijn dus ik had er niets onder aan. Alsnog raakte ik oververhit!!!! Dus eskimoteren maar en weer doorvaren. Dit heb ik tot aan het Alkmaardermeer acht keer gedaan, hihi. Eénmaal op het Alkmaardermeer kreeg ik te maken met een stevige wind tegen en ook leuke golven, ongeveer 50-60 cm. Over het Alkmaardermeer richting Alkmaar en toen koers terug richting de Woude. Hierdoor kreeg ik de wind van opzij, nu merkte ik dat de speelse Greenland enorm loefgierig is!! De achterkant was niet te houden, dus scheg uit.....probleem! Mijn boot is al een aantal keer als testboot op het water geweest en helaas heeft iemand iets te wild de scheg gebruikt cq gesloopt! Dus moest ik enorm opkanten en flinke boogslagen maken om hem op koers te houden. Dit koste mij enorm veel kracht en ik merkte dat mijn lichaam moe begon te worden. Gelukkig kreeg ik later de wind in de rug zodat ik weer ontspannen kon gaan varen en de terug reis kon beginnen.

Lekker gevaren en tot de ontdekking gekomen dat het voor mij noodzaak is om de kajak nog iets aan te passen:
foam op het zitje
foam onder het dek
scheg repareren
stoeltje vastzetten, door het instappen een beetje los gaan zitten.

Op naar Zeeland, TKBN kamp 6-7 juni.

Paddle the world, Beachboy
beachboy
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 20 maart 2009 18:43
Woonplaats: Wormer

Keer terug naar Zoet water

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

cron