[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Zeekajak Forum • Onderwerp - Draag vermogen sit on top kayak

Draag vermogen sit on top kayak

voor alles wat niet in onderstaande rubrieken thuis hoort

Moderator: bjorri

Draag vermogen sit on top kayak

Berichtdoor Faunakayak » 13 feb 2015 22:33

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en ben me aan het verdiepen in de aanschaf van een sit on top kayak.
Mijn vraag is het volgende, ben zelf 1,93 en weeg 110 kilo. In hoeverre is een sit on top met een vermogen van 130 kilo voldoende? Of gaat de kayak bij iedere golf koppie onder :roll: ?

De kajak zal voor 95% gebruikt worden op smalle waters zonder scheepvaart.


Ben erg benieuwd naar jullie tips, adviezen of ervaringen?

Groet, Kelvin
Faunakayak
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 13 feb 2015 21:50

Re: Draag vermogen sit on top kayak

Berichtdoor AS-NL » 15 feb 2015 08:23

Hoi Kelvin,

Sit-on-tops hebben over het algemeen ruim voldoende drijfvermogen. Ze worden ook veel gebruikt voor verhuur waardoor teveel verschillende maten (drijfvermogen) voor de diverse doelgroepen beperkt zal zijn. Ergo eerder 'teveel' dan te weinig drijfvermogen.

Verder zijn (sommige merken) sit-on-tops ook populair bij viskajakkers, en die nemen een hoop spullen mee en dat moet dan ook blijven werken kwa drijfvermogen.

Over welk Merk/Type zou het gaan?

Ik heb anders dan heel af en toe in een Wilderness en OceanKayak geen ervaring met sit-on-tops.

Ben je nieuw bij kajakvaren? Je kunt altijd ook lid worden van een kanovereniging bij je in de buurt. Die hebben meestal als je net lid bent met gebruik van verenigingskajaks, maar waarschijnlijk geen sit-on-tops. Mogelijk (waarschijnlijk) als je veel (lang) gaat varen wil je wat anders dan een sit-on-top. Of je bent kajakvisser en dan is sit-on-top de beste keuze.
Avatar gebruiker
AS-NL
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 06 apr 2009 16:04
Woonplaats: Rijswijk


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron