[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 129: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/prime_links.php on line 130: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4752: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4754: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4755: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4756: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3887)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Zeekajak Forum • Onderwerp - Schegkabel Rockpool?

Schegkabel Rockpool?

voor alles wat niet in onderstaande rubrieken thuis hoort

Moderator: bjorri

Schegkabel Rockpool?

Berichtdoor Fyke » 11 jan 2018 00:33

Beste forumleden,
Graag jullie hulp bij het volgende probleem;
Drie maanden geleden heb ik bij mijn zeekajak een variabele scheg laten inbouwen van Rockpool.
Betreffende meneer uit Joure (ik zal verder maar geen naam noemen) heeft de bedieningskabel van de scheg in een té scherpe bocht laten lopen,
waardoor de scheg nu zeer moeilijk (lees zwaar) bedienbaar blijkt te zijn.
Hij is helaas niet voor rede vatbaar en bied dan ook geen oplossing voor het probleem.
Met andere woorden, ik mag het zelf verder uitzoeken.
Nu lijkt mij de meest logische oplossing om een langere bedieningskabel te monteren en deze tot voorbij de schegkast te laten lopen en
dan met een flauwe bocht terug te laten komen tot aan de schegkast. Dan is de bocht minder scherp omdat ik dan de hele breedte van de boot kan gebruiken, i.p.v. slechts de helft.
Het blijft natuurlijk een gok of dit ook gaat werken? Nu is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft?
En wie levert zo'n losse Rockpool binnen- en buitenkabel? Zijn deze in een standaard lengtemaat, of kan ik deze ook per strekkende meter krijgen en dus wat langer laten?
De bediening van Rockpool werkt net andersom dan bij de meeste kajaks. Naar voren is scheg uit, en naar achteren is inklappen. Zo kan de kabel niet kinken.
Vreemd is wel dat de uitslag van het schuifje maar drie of vier centimeter is, niet over de gehele lengte van de bediening dus.
Ook zit het knopje vrij ver naar voren. Het bedienen gaat dermate zwaar, dat de scheg ineens met een klap uitklapt, en ook weer met een klap inklapt.
Het gaat in ieder geval niet bepaald soepel. Soms gebeurd er ook helemaal niets, en dan moet je wel een aantal keren flink duwen en trekken om de scheg uitgeklapt te krijgen.
Heeft er iemand een tip of zie ik nog iets over het hoofd? Wat ik met name wil weten is wat er gebeurd als ik het schuifje wat verder naar achteren stel?
Wordt de binnenkabel dan automatisch ook wat langer?
Afbeelding
Fyke
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 jan 2018 20:18
Woonplaats: Middelburg

Re: Schegkabel Rockpool?

Berichtdoor Lenze » 13 jan 2018 00:36

Lenze
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 28 jun 2017 11:20

Re: Schegkabel Rockpool?

Berichtdoor Kayasper » 05 feb 2018 16:18

Weet je zeker dat er niet gewoon een knikje in de kabel zit? Zonder uit te sluiten dat het inderdaad door die te scherpe bocht komt, treden precies dezelfde mankementen op als er tijdens het installeren of door de bodem te raken tijdens het varen, een knik in de kabel is gekomen.
Misschien is de oplossing het gemakkelijkste te bereiken als je er zelfs even mee gaat stoeien? Het systeem zou heel eenvoudig moeten zijn.
Succes!
Kayasper
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 09 feb 2012 16:46

Re: Schegkabel Rockpool?

Berichtdoor bjorri » 07 feb 2018 11:44

Ik heb zelf ooit zo'n skeg ingebouwd , wel met een redelijke bocht maar die skeg deed het ook niet van harte. Ook de skegkast was erg smal en dat is met inbouwen alleen maar erger geworden. Een kennis heeft zo'n skeg laten inbouwen en ook dat werkte niet feilloos.

Leuk idee die up side down skeg maar het werkt bij naderhand inbouwen niet lekker, geen idee of het fabriek af wel goed gaat. Rockpool is echt wel een kwaliteitsmerk.
Avatar gebruiker
bjorri
 
Berichten: 492
Geregistreerd: 13 aug 2007 17:43
Woonplaats: Kanowaard


Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron